Garmitalia

Nog niet zo lang geleden kon je thuis sterke verhalen  vertellen .

Dan kan niet meer.

Garmin, Strava Go Pro en telefoon laten direct zien wat er is gebeurd.

Liet je vroeger ruimte voor een extra stukje koek nu bewaar je een plaatsje voor een powerpack. Want het zal je toch niet gebeuren dat dat wat je doet niet geregistreerd wordt.

Maar laten we beginnen met de laatste foto op dag vier.

 

Acht tevreden renners op het warme asfalt van kerk en voetbal. Met ijskoude Zwitserse bier. Omringt door zorgzame begeleiders smelten ze door vermoeidheid en emotie samen tot een collectief . individuele prestaties doen er niet toe.

 

WE HEBBEN HET GEDAAN.

 

Op de foto van Dag 1 zien we renners die onwennig om zich heen kijken. Waar begint het?

Waarnaartoe?

Het staat op je Garmin volg de rode lijn of zoek iemand met een rode lijn.

Scroll door het menu en zoek het routekaartje. Nou kan er niet zoveel misgaan want eenmaal in een beklimming zijn er niet zoveel keuzes er is maar een weg omhoog.

We zien elkaar boven.

Mooi zo’n Garmin je kunt er van alles op zien.

FF checken.

Hartslag dat wat ik voel uitgedrukt in beats per minute daar word ik niet vrolijk van.

Maar daar hoor ik muziek de bus is stilgezet en uit de boxen schalt

You are simply de best .

Gelogen.

Niet waar.

Laten ze iedereen horen.

Ik denk aan de kinder cd van het Klein Orkest.

Leven het nijlpaard wat een schitterend dier.

Dik lui en lelijk ligt hij in de rivier.

Je hoort hem nooit klagen

het nijlpaard heeft stijl.

Hij ligt alle dagen met zijn kont in de nijl.

 

 

Een ander schermpje dan maar, je ziet de hoogte afgezet tegen de afstand.

Het hoogte profiel

Een groen vlak dat stijl omhoogloopt horizontaal de afstand en verticaal de hoogte in de verhouding 1 op 5. Je ziet jezelf als een klein rood stipje op die helling.

Dus wat je hebt afgelegd waar je nu bent en wat er nog komt. Het stijgingspercentage wordt er voor mij onleesbaar bij vermeld. Ik kan u vertellen angst-aan-jagend de kans op achterover donderen is levensgroot.

Volgende scherm snelheid en cadans en weer denk ik aan het klein orkest.

Ik zou zo graag verdwalen op een roltrap naar de maan.

Ik moet er voor zorgen dat ik boven de 4,5 km per uur blijf anders registreert de Garmin niet .

Een ander scherm dan maar. Verzet voor, verzet achter 34/ 28 dan heb ik dus nog een escape voordat ik achteruit rol. Het gaat voor mij al niet veel beter ik kan de zweetdruppels per meter tellen. Die van de kopgroep zijn dan allang opgedroogd. Aan de voet van de berg is afscheid genomen. Virtuele partner is gefinished meld de Garmin . Akelig rood mannetje.

Zo nu en dan staat er een bus op me te wachten om mij bemoedigend toe te spreken en gerust te stellen. Kom op even doorzetten nu je er bent moet je ook doorzetten de anderen zijn al bijna boven, wat is er toch mis gegaan in zijn opvoeding.

Bocht 24. Het wordt nat en mistig het rode achterlicht voor me is al in bocht 40 verdwenen. Hoe zou het achter me gaan zien ze mijn achterlicht nog. Zo nu en dan wordt ik opgelopen en voorbij gevaren door de meest uiteenlopende voertuigen piaggio’s ,Porsche, Maserati ,smart, Italiaanse motoren en zowaar een Scania vadis . O ja je moet vooral niet vergeten te genieten.

Nou dat genieten moet niet komen van de Garmin. Aandacht voor de weg dan maar. Een groot rood bord gaf een tijdje terug aan nog 10 km. Op de weg staat in het blauw nog 6 km en later in het wit nog 6 km nou dat is opbeurend. Voor me wordt geworsteld met een binnenblad krakend en raspend trapt hij zich de weg omhoog. Ik dispergeer niet en weet het zeker ik kom boven. Waar haal ik toch de transpiratie vandaan er loopt snot maar het introduceert mij niet.

Straks boven een warme consumptatie even recopieeren en dan gaan ik weer. Zuurstof tekort daar ga je van halucibreren .

broera havo ik ben er .

Met nog een wens straks beneden koud bier ,chips en warm asfalt.

 

Social media:
Tags:

Schrijf een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *